Wpływ żłobka na rozwój dziecka
Zapewne niemal wszystkim rodzicom zależy na prawidłowym rozwoju swojego dziecka. Z tego względu wielu z nich zastanawia się nad kwestią tego, jaki wpływ na ten aspekt ma posłanie malucha do żłobka.
Otóż, mózg dziecka w tym wieku bardzo intensywnie chłonie wszelkie informacje, emocje czy obrazy, dlatego do tematu należy podejść bardzo uważnie. Przede wszystkim posyłając nasze dziecko do żłobka, dajemy mu szansę dużego rozwoju w kontekście socjalizacji oraz nabywania różnych, cennych umiejętności społecznych. Dzieci spędzają w takiej palcówce dużo czasu z innymi maluchami, ucząc się dogadywania z nimi, wspólnej zabawy, współpracy, dzielenia, komunikacji czy nowych umiejętności z tym związanych.
To jednak nie koniec możliwości rozwoju dla dziecka, jakie płyną z decyzji o jego posłaniu do żłobka. Otóż, w takim miejscu maluchy biorą także udział w wielu stymulujących zajęciach takich jak prace plastyczne, zajęcia muzyczne, ogólnorozwojowe czy fizyczne, dzięki czemu mogą one liczyć na systematyczny rozwój różnych, istotnych umiejętności. Rodzice mogą być też spokojni o to, że program zajęć jest dostosowany do potrzeb dzieci w tym wieku oraz wymagań oświatowych, ponieważ do tego właśnie są zobowiązani opiekunowie pracujący w żłobku. Warto jednak pamiętać, że bardzo ważne jest też postawienie na sprawdzoną placówkę, która cieszy się dobrymi opiniami tak, by nie narażać naszej pociechy na ewentualne traumy.
Co mówią badania na temat rozwoju dzieci uczęszczających do żłobka?
Jeśli chodzi o badania dotyczące rozwoju dzieci uczęszczających do żłobka, to te przeprowadzone na uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii mówią jasno, iż dzieci, które chodziły do żłobka znacznie szybciej rozwijają się pod względem intelektualnym i społecznym. To z kolei sprawia, że tacy podopieczni mają nie tylko o wiele mniej problemów w kontaktach z rówieśnikami w późniejszych czasie, ale także znacznie lepiej uczą się, a także lepiej nabywają języki obce i o wiele szybciej i efektywniej nabywają różne kompetencje społeczne i emocjonalne w porównaniu z dziećmi, których nie posyłano do żłobka.